Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Sarnaki, Sarnaki, ul. 3 Maja 6/4, 08-220 Sarnaki
Siedziba Nadleśnictwa Sarnaki mieści się w zabytkowym dworze zaadoptowanym na cele biurowe, wpisanym do rejestru zabytków państwowych.
Budynek posiada 3 kondygnacje użytkowe, przy czym pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze i poddaszu użytkowym budynku. W budynku może przebywać ok. 30 osób jednocześnie. Standardowe godziny przebywania pracowników w budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony parkingu. Wejście usytuowane jest na poziomie pięciu schodków i tarasu przed drzwiami głównymi. Dodatkowe 2 wejścia do budynku od strony wschodniej i południowej są niedostępne dla osób nieuprawnionych (poza pracownikami Nadleśnictwa).
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach przed terenem, na którym zlokalizowany jest budynek biurowy. Brak jest wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Brak pochylni/podjazdów dla wózków osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do holu i korytarza, z którego bezpośrednio widoczne jest wejście do sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na parterze budynku. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne po wyższej kondygnacji (brak windy).
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Korytarze na obu kondygnacjach przebiegają na jednym poziomie w linii prostej. Wejścia do pomieszczeń biurowych – bezpośrednio z korytarzy, z wyjątkiem pomieszczeń zajmowanych przez nadleśniczego i Zastępcę Nadleśniczego gdzie wejście odbywa się przez sekretariat na parterze budynku. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny
na nr +48 83 359 91 51 lub e-mailowo na adres sarnaki@lublin.lasy.gov.pl